1246779795_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Kunnallisvaaliehdokkaaksi?

Se on kysymys jota tullut viimeiset pari viikkoa mietiskeltyä.

Olen puhunut ja suostutellut kaikenlaisia ihmsiä lähtemään mukaan kuntapolitiikkaan ja vaaleihin, vaikkei valituksi tulisikaan, niin lautakunnissa voi vaikuttaa oman kunnan pieneen asioihin, jotka kuljettavat suurempaa virtaa suuntaan tai toiseen.


Mutta sitten kun minua on pyydetty lähtemään, niin ei. Enhän minä nyt, ei ole kompetenssia, ei ymmärrystä tai enhän minä nyt. Vaikka toisaalta, kyllä minusta on tärkeätä, että jokainen ottaa vastuun ympäröivästä maailmasta ja pitää huolen että kaikista pidetään huoli. Tahdonhan minä hyvää kaikille, eikä minun tarvitse kaikkea tietää, se riittää että osaa kysyä hyviä kysymyksiä ja vaatia oikeita vastauksia. Tai kysyä oikeita kysymyksiä ja vaatia hyviä vastauksia, niin tai näin.

En silti tiedä, vaikka kuulemma minut on jo ilmoitettu listoille. Puoluepolitiikka ei nyt vaan ole kovin muodissaan, kenelläkään ei ole helppoa löytää listaa täyteen hyviä, erinoimaisia ja vielä parempia ehdokkaita.

Kunnallispolitiikka, puolue, valtuusto... tuntuvat sanoilta jotka ovat kaukana ihmisestä ja oikeasta elämästä, vaikka eivät ne asiat todellisuudessa ole, vaan asioita jotka vaikuttavat ihan oikeasti elämään. Vielä kun eletään maassa, missä omiin asioihin voi vaikuttaa.

Minulla tosin asiat ovat hyvin, niin miksen käyttäisi ylitsepursuavaa energiaa siihen, että myös muilla olisi asiat paremmin?

Tai sitten voisi ajan käyttää aloittamalla se uusi Uganda-projekti, tai ottaa vaikka sijoituslapsi, tai tehdä paljon töitä ja lajoittaa rahat avun tarvitsejoille... tai tai tai, lenkkeillä koiran kanssa ja alkaa harrastamaan vesijuoksua.


 

Kunnallisvaalitkin todennäköisesti aika turha satsaus, kun ei olla asuttu paikkakunnalla kuin muutama vuosi ja tunnetaan todella vähän ihmisiä, miksi kukaan juuri minua äänestäisi? Toisaalta, on sitä hassumpiakin äänestelty erinäisiin virkoihin... ei tarvitse edes nimeltä mainita niin varmasti jokaiselle tulee mielikuva jostakusta.

Saapi nähdä, sitä täytyy pienen pään antaa pohtia kaikenlaista.